In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player
___---~^^^^---___---^^^
PRZEDŁUŻAMY REKRUTACJĘ

Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola
na rok szkolny 2024/25
będą wydawane do 17 maja 2024 r.

Lista dzieci przyjętych będzie aktualizowana na bieżąco.

Serdecznie zapraszamy!

zamknij okno

Dziecko

Ewangelia naucza o godności i wielkości każdego człowieka, który jest stworzony na obraz Boga. Wychowanie w sensie chrześcijańskim jest pomocą dziecku w urzeczywistnieniu jego osoby.

Nasze przedszkole, jako katolickie, jest miejscem specyficznego oddziaływania na dziecko, gdyż szacunek dla jego osobowości ściśle wiąże się z wymaganiami i wychowaniem do odpowiedzialności. Dziecko przychodząc do przedszkola przebywa wśród dzieci w różnym wieku. Do prawidłowych relacji w grupie niezbędne są zasady ogólne . wynikające ze sposobu pracy oraz szczegółowe . wypracowane przez każdą grupę.

Do zasad ogólnych zaliczyć można:

  • swobodny wybór pomocy i miejsca pracy;
  • wybór partnera do pracy;
  • porządek (każda pomoc dydaktyczna ma swoje miejsce, dzieci odnoszą pomoce na swoje miejsce)
  • izolacja trudności zawarta w materiale.

  • Dążymy do tego, aby dziecko zrozumiało, że jego zachowanie nie może przynosić szkody kolegom, nie może zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu jemu samemu i innym.

    Szanujemy indywidualność dziecka i staramy się zaspakajać jego potrzeby np. dziewczynka chciała czytać podczas Mszy Świętej, chociaż nie potrafiła tego robić dobrze, dałyśmy jej możliwość przygotowania się i zaprezentowania. Respektujemy niezależność dziecka np. chwile odosobnienia kiedy tego potrzebuje.

    Uważamy, iż każde dziecko rodzi się z potencjałem możliwości rozwojowych. Prawidłowy rozwój dziecka uzależniony jest od wielu czynników:

  • aktywności dziecka,
  • dostarczanie bodźców,
  • umiejętnego stymulowania rozwoju,
  • zapewnienia potrzeb,
  • wzorców postępowania,
  • możliwości przebywania w grupie.
  • Pierwszym etapem wspierania rozwoju dziecka jest zorganizowanie przygotowanego otoczenia, które pobudza jego aktywność. W naszej pracy dużą wagę przywiązujemy do obserwacji dziecka, która pomaga nam w podążaniu za nim.

    Naszym nadrzędnym celem w pracy jest bycie dla każdego, otoczenie miłością i szacunkiem, gotowością niesienia pomocy dziecku, kiedy jej potrzebuje. To tylko ono może pomoc odrzucić.

    Staramy się dać każdemu dziecku czas i możliwość swobodnego wyboru pracy. Swobodę jednak ograniczamy dobrem ogółu. Granice wolności określamy przez wspólnie ustalone zasady. Uważamy, że wolność i swoboda uczy odpowiedzialności, tworzy osobowość dziecka i uczy podejmowania decyzji.






    Galeria

    POCZĄTEK ROKU 2016/17

    ...

    Wycieczka do Rogowa

    ...

    NOWY ROK PRZEDSZKOLNY

    ...