Wszystkie pola są obowiązkowe
Patronat medialny:
----------
Informacje dodatkowe:
Majowa edycja online kursu dla fotografów i operatorów kamer planujących rejestrację celebracji liturgicznych, odbędzie się w sobotę, 24 maja 2025 r. w godz. 8.00-15.00. Ukończenie kursu jest niezbędne do fotografowania i filmowania w obiektach sakralnych. Zapisy potrwają do 23 maja 2025 r. do godz. 16.00 lub do wyczerpania wolnych miejsc. Jedynym miejscem zapisów jest formularz: http://archidiecezja.lodz.pl/kurs-fotooperator/ ZAPISY WKRÓTCE!!!
Koszt kursu
- 250 złotych brutto ? w przypadku wpłaty do 20 maja,
- 300 złotych brutto - w przypadku wpłaty do 23 maja,
- 350 złotych brutto - w przypadku wpłaty do 26 maja,
- 400 złotych brutto - w przypadku wpłaty do 30 maja.
Wszyscy uczestnicy prowadzący działalność gospodarczą otrzymują fakturę VAT, pozostali - na życzenie - fakturę imienną. Aby otrzymać fakturę VAT lub imienną, należy w formularzu, podczas zapisów, podać niezbędne dane.
Opłatę należy wnieść (po skutecznej rejestracji) na konto Caritas Archidiecezji Łódzkiej Działalność Gospodarcza (90-507 Łódź, ul. Gdańska 111). Konto: Pekao S.A. V O/Łódź, nr konta: 58 1240 1545 1111 0010 2311 2309. W opisie przelewu prosimy wpisać: Kurs liturgiczny 24 maja 2025 + Imię i Nazwisko. Jeśli ktoś wnosi opłatę za więcej niż jedną osobę, prosimy o dokonanie osobnego przelewu dla każdej osoby. Nie wysyłamy mailowego potwierdzenia wniesienia opłaty.
Merytorycznie
Zawartość merytoryczną kursu stanowią wykłady odnoszące się do przebiegu liturgii Mszy świętej i poszczególnych sakramentów oraz aspektów praktycznych.
Na zakończenie kursu przeprowadzamy test sprawdzający wiedzę uczestników. Test składa się z 25 pytań, generowanych indywidualnie dla każdego uczestnika (test można zdawać wielokrotnie, zalicza 90% poprawnych odpowiedzi). Wykłady dostępne są w formie premierowych projekcji filmu w YT, w ich trakcie sprawdzana jest obecność.
Nie jest to kurs fotograficzno/filmowy, ale liturgiczny - mający na celu przekazanie wiedzy liturgicznej, niezbędnej do twórczej i profesjonalnej rejestracji obrzędów. Część modułów prezentowana jest z perspektywy ołtarza, część - z perspektywy osoby rejestrującej. Wykłady liturgiczne dotyczą przebiegu Mszy świętej, liturgii Chrztu św., I Komunii św. oraz sakramentu małżeństwa. Wykłady praktyczne odnoszą się do etapu przygotowania do rejestracji, przebiegu rejestracji oraz współpracy z innymi rejestrującymi. Dwa z wykładów, poświęcony bierzmowaniu i spojrzeniu na pracę rejestrujących z perspektywy organisty, mają charakter fakultatywny - tj. obecność na nich nie jest obowiązkowa, a treści pojawiające się w ich trakcie nie są przedmiotem testu sprawdzającego.
Co po kolei?
Po wysłaniu prawidłowo wypełnionego formularza, kandydaci natychmiast otrzymują na podany przez siebie mail (jeśli nie przyjdzie, prosimy sprawdzić folder Spam lub Oferty), prośbę o potwierdzenie rejestracji. Po potwierdzeniu system wysyła kolejny mail, który zawiera link umożliwiający anulowanie rejestracji (uwaga! Po skorzystaniu z tego linku z naszego systemu znikają wszelkie dane, jeśli zatem ktoś zrobi to przypadkowo, nie będzie już miał możliwości udziału w kursie - konieczna jest w takim przypadku ponowna rejestracja). Dopiero potwierdzenie rejestracji oznacza znalezienie się na liście uczestników i dopiero po jego otrzymaniu można dokonać przelewu.
Zarejestrowani uczestnicy, po potwierdzeniu udziału w kursie, a przed jego rozpoczęciem, otrzymają dwa maile: pierwszy, wysłany 22 maja 2025 późnym wieczorem, będzie zawierać podstawowe informacje organizacyjne. Drugi, wysłany 23 maja 2025 późnym wieczorem, zawierać będzie linki do materiałów kursowych i strony testowej.
Niektórzy z uczestników (poinformujemy ich o tym osobnym mailem) zostaną poproszeni w trakcie kursu o zalogowanie się, za pomocą GoogleMeet i urządzenia z włączoną kamerą - link zostanie przesłany w trakcie kursu.
Aby zaliczyć kurs, należy w czasie rzeczywistym uczestniczyć we wszystkich wykładach obowiązkowych (udostępnianych na żywo za pomocą platformy YT, sprawdzamy obecność w trakcie zajęć) oraz zaliczyć do północy 24 maja 2025 test (test składa się z 25 pytań, zalicza minimum 90% prawidłowych odpowiedzi, test można powtarzać). Potwierdzeniem zaliczenia testu jest ekran końcowy z wynikiem (prosimy o zrobienie screena), nie wysyłamy mailowego potwierdzenia - o tym fakcie informuje ekran końcowy.
Kurs należy odbyć osobiście. Poza wyjątkami (osoby mieszkające wspólnie) nie mogą w nim uczestniczyć osoby korzystające z tego samego numeru IP.
Dokumenty
Dokumenty poświadczające udział w kursie (laminowany identyfikator ze zdjęciem - wielkości karty płatniczej - oraz papierowe zaświadczenie) wysyłamy za pośrednictwem firmy InPost w ramach usługi Paczkomaty. Do tej pory robiliśmy to, korzystając z usług Poczty Polskiej, ale w ostatnich miesiącach podjęliśmy decyzję o zmianie operatora.
Wybór Paczkomatu, do którego ma zostać wysłany dokument, odbywa się w momencie wysłania formularza i nie będzie możliwości jego zmiany w okresie od wysłania zgłoszenia do wysłania dokumentów. Prosimy zatem starannie dobierać odpowiedni punkt odbioru.
InPost daje odbiorcy 48 godzin na odbiór przesyłki, po czym wraca ona do nadawcy, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. W takim przypadku ponowna wysyłka jest możliwa po uiszczeniu opłaty dodatkowej w wysokości 50 złotych.
Nie będzie możliwości wysłania dokumentów za pośrednictwem Poczty Polskiej!
Dokumenty nie mają terminu ważności. Zawierają jedynie datę odbycia kursu, gdyż są potwierdzeniem udziału w kursie, a nie czasowym zezwoleniem czy licencją. Nie mają również ograniczeń terytorialnych - kursy liturgiczne organizowane przez różne diecezje są przez nie wzajemnie uznawane.
Wysyłka dokumentów nastąpi najpóźniej w środę/czwartek po kursie, w praktyce staramy się, żeby odbywała się w poniedziałek/wtorek. W pierwszym terminie wysyłamy do osób, które uczestniczyły w kursie, zaliczyły test i dokonały zaksięgowanej wpłaty. Jeśli w momencie wysyłki pierwszej partii dokumentów nie mamy dokumentu poświadczającego wniesienie opłaty, przesyłkę nadajemy we wtorek w kolejnym tygodniu (11 dni od daty kursu).
Uwagi na koniec
Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w kursach liturgicznych organizowanych przez diecezję, w której Państwo mieszkają lub pracują. Jeśli nie ma takiej możliwości - zapraszamy do nas.
Szczegółowe informacje o kursie znajdą Państwo w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku https://fb.me/e/4o4YeisLW oraz w specjalnej sekcji FAQ: https://fb.me/e/1EMlTpzEw
Jeśli nie znaleźli Państwo odpowiedzi na swoje pytania, prosimy o kontakt mailowy: media(a)archidiecezja.lodz.pl.
Uwaga! Nie przyjmujemy zgłoszeń z adresów mailowych utrzymywanych w dowolnej domenie .ru
Kurs organizowany jest przez Komisję ds. Liturgii Kurii Metropolitalnej Łódzkiej. Naszymi partnerami są Caritas Archidiecezji Łódzkiej i Radio Plus Łódź.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanym
przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret)
informuję, że: